Viva by Tendenza: Andrea Bronsgeest!
Geplaatst op 27 juli 2015
Introduce yourself:
Ik ben Andrea Bronsgeest, 25 jaar en ik woon in Kralingen, Rotterdam. Drie jaar geleden heb ik mijn studie Hotel- en Eventmanager op het TIO afgerond. Daarna ben ik voor zeven maanden gaan reizen. Reizen is echt mijn passie! Op nummer twee staat eten. Ik hou van goed en lekker eten met leuk gezelschap! Mij maak je niet blij met Mac Donalds, maar van een heerlijke carpaccio met ganzenlever krullen, sushi of een lekker wok gerecht word ik heel gelukkig. Ik kan echt chagrijnig worden als ik weet dat ik ’s avonds stamppot ga eten. Sinds twee jaar ben ik werkzaam bij Viva by Tendenza. Ik vervul daar de functie Junior Accountmanager. Ondanks dat ik niet uit de sales wereld kom, vind ik het erg leuk! Ik heb altijd affiniteit met mode gehad. Daarom vind ik het werken in deze branche echt geweldig. Viva by Tendenza heeft net haar showroom in het World Fashion Centre in Amsterdam geopend. Daar kom je natuurlijk in contact met andere sieraden- en kledingmerken en ik vind het leuk te zien hoe ieder op zijn eigen manier er weer wat moois van maakt.Waar ik op het moment erg gelukkig van wordt is mijn dwergkees-pup Lilly. Zij gaat en staat waar ik ben en het liefst, als het kan, ook tijdens werk. Soms gaat ze zelfs mee naar klanten, die zijn helemaal dol op haar!
Het bedrijf Viva by Tendenza lanceert elk seizoen een fantastische nieuwe collectie sieraden, aansluitend op de laatste modekleuren en -trends. Inspiratie wordt opgedaan door reizen, lifestyle en de wereld van glitter & glamour. Alle sieraden worden met veel zorg ontworpen en met de hand gemaakt van hoogwaardige materialen, glasparels en kristallen. Door slimme concepten kan Viva voor elke detaillist het sprankelende middelpunt van de winkel vormen, ongeacht budget en ruimte. Detaillisten kunnen alle Viva modellen cash & carry inkopen in onze sprankelende showrooms in het World Fashion Centre in Amsterdam en de Trade Mart in Utrecht. Consumenten kunnen terecht bij een van de vele Viva verkooppunten, te vinden via onze website www.vivabytendenza.nl
Vertel eens, wat doe je precies? Ik ben sinds 1,5 jaar werkzaam bij Viva by Tendenza als Junior Accountmanager. Ik zit niet vijf dagen per week op de weg; ik doe ook veel dingen op kantoor, zoals inkoop en ontwerp en ben ik vaak aanwezig in onze showrooms in Utrecht en Amsterdam. Heel divers, maar echt super leuk!
Wat onderscheidt jullie bedrijf van andere sieraden bedrijven? Viva is een sieradenmerk wat erg modieus is en luxe uitstraalt voor een betaalbare prijs. Wij bieden kwaliteit voor een super leuke prijs! Onze inspiratie halen we uit reizen en de catwalk. Wij denken verder dan alleen het produceren van de sieraden. Wij ontwerpen zelf ook het presentatiemateriaal, promotiemateriaal, verpakkingsmateriaal etc, etc.
Waar laten jullie de sieraden maken? Wij ontwerpen de sieraden zelf en laten deze maken bij onze werkplaatsen in China. Een paar keer per jaar gaat de verantwoordelijke Inkoop ter inspiratie naar verschillende beurzen over heel de wereld. Zo heb je de beurs in Hong Kong, Parijs en dit jaar zelfs Korea en India. Ikzelf ben een keer mee geweest naar Parijs. Super interessant om allerlei merken over de gehele wereld bij elkaar te zien. Waarschijnlijk ga ik dit jaar ook mee naar Hong Kong!
Waar komt de naam Viva by Tendenza vandaan? Viva is van oorsprong een Amerikaans merk; Viva USA, wat vele jaren geleden door het bedrijf Tendenza naar Nederlands is gehaald. Inmiddels bestaat Viva USA niet meer en is 10 jaar geleden Viva by Tendenza geboren als op zichzelf staand merk, met een eigen sieradencollectie.
Wat maakt jullie sieraden zo speciaal/anders? Onze sieraden zijn handgemaakt. Wij hebben een heel breed assortiment. In de Viva collecties is een passend sieraad te vinden voor iedere vrouw. Van het klassieke type tot de trendy fashionista.
Wat is jouw persoonlijke kracht? Ik geef altijd mijn ongezouten mening. Veel mensen zien zoiets als negatief, maar ik niet. Ik ben liever eerlijk en oprecht dan dat ik mensen iets aanpraat waar ik niet achter sta.
Wat kan jij niet missen onder werk tijd? Mijn laptop! Waar ik ook ga of sta, ik moet altijd mijn mail kunnen beantwoorden. Heel standaard, maar deze deelt toch de eerste plek met mijn telefoon. Ik moet 24/7 bereikbaar kunnen zijn voor mijn klanten.
Wat maakt jou werk zo leuk en hoe houd jij je werk leuk voor jezelf? Ik vind mijn werk zo leuk, omdat het zo divers is. Ik maak van alle afdelingen iets mee, waar ik super veel van leer. Dat houdt het voor mij ook interessant, elke dag iets anders.
Wat vormt de grootste uitdaging in je werk? Mijn grootste uitdaging is toch steeds weer nieuwe klanten binnen halen. Elke keer heb je toch iemand anders tegenover je zitten. Ik heb nooit eenzelfde gesprek met een persoon. Dat vind ik juist zo leuk. Je merkt al gauw hoe iemand is en waar je je vooral wel én niet op moet focussen. Zo wordt het een sport om iemand over te kunnen halen om iets te kopen en geeft het jezelf een voldoening als het lukt. Vooral in het begin heb ik moeten leren omgaan met het woord “nee”. In de sales kan het zo zijn dat je een hele week niks verkoopt. Daar werd ik niet blij van. In het begin nam ik dit gevoel mee naar huis. Gelukkig leerde ik hiermee omgaan, dit hoort nou eenmaal bij het vak. De week daarop verkocht ik bijvoorbeeld weer voor 4 weken bij elkaar!
Van welke les (en van wie was dat) heb jij het meest geleerd en wil je delen met de writing girls? Van mijn vader. Mijn vader is een echte ondernemer en een harde werker. Werk gaat altijd voor en stopt nooit. Daar moest ik in het begin heel erg aan wennen (en soms nog steeds). Ik vind mijn werk erg leuk, maar in mijn vrije tijd met mijn vrienden leuke dingen doen natuurlijk ook! De regel ‘je moet werk en privé gescheiden houden’ bestaat niet bij mijn vader. Als je een drukke baan hebt moet je hier zelf de balans in kunnen vinden. Maar aan de andere kant, als je een leuke baan hebt, zal je hier niet zoveel last van hebben! Dus de les die ik meegeef: “Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life”.
Wat zou jij graag willen bereiken in je werk? Wat ik erg belangrijk vind is dat ik elke dag iets nieuws leer. Ik ben erg leergierig en wil mijzelf elke dag verder ontwikkelen. Wat ik zou willen bereiken is dat ik bij Viva by Tendenza heel veel ervaring op doe, op elk vlak. Wellicht dat ik later iets voor mijzelf zou willen beginnen in de modebranche.
Waar haal jij je inspiratie vandaan? M’n inspiratie haal ik uit verschillende dingen, zoals social media, tijdschriften, winkels. Waar ik de meeste inspiratie vandaan is toch van mijn klanten. Zij zijn mijn doelgroep en kunnen mij het beste vertellen waar de behoeftes in liggen.
Heb je een gouden tip qua organisatie voor de werkende medemens? Heb respect voor elkaar! Dat is iets wat ik een ieder mee wil geven. Met elkaar bereik je meer dan alleen. Daarom vind ik de sfeer op de werkvloer erg belangrijk en daar heeft ieder individu zelf invloed op. Het is veel leuker om met plezier naar je werk te gaan dan met lood in je schoenen door die minder leuke collega.
Wat is jou favoriete product van www.writinggirl.nl? Sticky Notes Set: Voor mij vooral heel handig! Ik zit vaak op de weg, of ben met klanten bezig in de showroom terwijl ik tussendoor telefoontjes krijg. Vaak vergeet ik dingen dan te noteren waardoor ze twee dagen later ineens weer opduiken! Sticky notes zijn voor mij dan heel handig! https://writinggirl.nl/product/sticky-notes-set/
Deel dit artikel: