Goed georganiseerd!
Geplaatst op 13 juni 2019
We zijn er klaar mee: bonnetjes die niet te vinden zijn, snoeren die door elkaar krioelen en lege pennen in je bureaula. Dat kan anders want een goed georganiseerd bureau of kantoor betekent gemak, overzicht en meer tijd. De laatste tijd hebben we ons er (noodgedwongen) in verdiept en we krijgen binnenkort nog meer producten om het leven nice and easy te maken.
We hebben een paar goede tips verzameld van de pro’s uit de business die we graag met je delen. En heb je zelf een goed tip? Laat ‘m achter in onze reactiebox!
1 . Maak een oplaadstation. Koop een verlengsnoer met contactdoos met meerdere ingangen of een powerbank met verschillende oplaadstations. Een centraal punt, geen ergernis meer over rondslingerende snoertjes en alles bij elkaar.
2 . Uitmesten. Mest je bureaulades, pennenbakjes en documenten bakken uit. Gooi weg wat je niet dagelijks gebruikt, ruim op in mappen wat je moet bewaren en zet het in je archief kast.
3 . Organiseer! Visitekaartjes in handige mapjes, facturen en bonnen bij elkaar met handige labels, inspiratiemateriaal in een map.
4 . Back up! Scan je documenten in en bewaar ze in een makkelijk toegankelijke icloud, dropbox of Evernote. Even een hoop werk om alles te organiseren, maak als je eenmaal alle documenten goed verdeeld hebt, ben je blij. Mooi werkje voor een regenachtige zondagmiddag 😉
5 . Eén kleur. Houdt je basis simpel: wit, zwart of naturel en vul ‘t aan met leuke accessoires, zorg voor rust.
6 . Snoeren opruimen. Met een label of simpel klitteband kun je de snoeren van PC, monitor, netwerk en USB makkelijk bij elkaar houden en uit het zicht werken. hieronder zie je handige labels om al die snoeren uit elkaar te houden.
7 . Onder handbereik. Leg alle producten die je dagelijks gebruikt vlak bij je en ruim de rest op. We willen het clean and mean, opgeruimd en netjes!
8 . Afleiding weg – dat betekent alle elektronica uit het zicht. Je Ipad, Iphone of tablet zijn prachtig maar – oh boy – wat leiden alle piepjes en pushberichten af.
9 . Space. Maak je ruimte groter door handige systemen aan je bureau te klikken zoals de drink free spil zone. Handig en functioneel.
10 . De ruimte in. Alles wat inspireert en motiveert hang je ruim boven je hoofd. Maak leuke prikborden, of een slinger boven je bureau – als je binnen komt leuk om te zien, maar genoeg afstand om je af te leiden.
11 . Opbergen. Clean policy desk is heilig in Amerika – zowel bij het verlaten van je werkplek als het einde van de dag of werkweek. En dat geldt niet alleen voor je bureau, dat geldt ook voor je mailbox, social media en de rest. Done!
12 . Pak je bakje. Maak van leuke doosjes jouw pennenbakje, bewaar je paperclips en punaises in aparte compartimenten. Leuk om te zien, handig dat alles z’n vaste plek heeft.
13 . Voorraad. Zorg dat je nooit misgrijpt en wees de office manager op gebied van kantoor artikelen – scheelt tijd en stress.
14 . Organiseer voor vergaderingen.
als je je goed voorbereid en alles op een rijtje hebt voor een vergadering weet je dat alles goed gaat komen !
Goed georganiseerd! Deze tips zijn pas het begin, wie weet heb jij nog fantastische tips om een leuke, functionele werkplek te houden. Je zit namelijk een groter deel op je werk dan thuis – dus deel je tips!
Hier nog wat leuke en handige bureauaccessoires :
Deel dit artikel: