Georganiseerd te werk gaan!

Geplaatst op 28 februari 2018

Veel mensen vragen zich af wat het geheim is voor een goedlopende carrière, relatie, vriendschappen en een gezin.  Als je een druk leven hebt is organisatie de sleutel. Het leven is gebonden aan druk,druk,druk zijn!  8 tips om je een handje te helpen georganiseerd te werk te gaan!

Schrijf het op

Het maken van een to-do lijstje is een must. Het maakt niet uit hoe goed je geheugen is, ben je gebonden aan kleine details, dan vergeet  je die na een tijdje. (Ook erg handig is onze Rhodia Exabook, hierin kan je voor elke dag en/of week een to-do lijste schrijven waardoor je nooit meer iets vergeet! https://writinggirl.nl/product/rhodia-exabook/

 

RHODIA 13

Geef jezelf deadlines                                                                                                                                                          

De meest georganiseerde mensen weten dat het niet alleen over het hebben van een to-do lijstje gaat. Het gaat over het beheren van je eigen schema en je taken die je wilt voltooien. Door je taken een tijd en datum te geven en als volgt af te vinken, voorkom je situaties waarbij je last minute dingen probeert af te maken en dat scheelt weer een hoop stres! 😉

Neem pauzes tussendoor                                                                                                                                            

Stoppen in het midden van je werkdag om de rommel van je bureau te ruimen is niet alleen een vorm van uitstel. Het nemen van een paar minuten om op adem te komen kan je helpen productiever met je volgende taak bezig te zijn. Dus als je een ‘adempauze’ nodig hebt, neem die dan en haal ondertussen een kopje koffie! (Voor een leuke koffie/thee mug op je bureau hebben wij onder andere deze http://writinggirl.nl/product/good-morning-gorgeous/

602033

Heb al je e-mails op een rij

Je zou denken dat het een beetje belachelijk is om al je e-mails in verschillende mappen te plaatsen. Maar trust us, dat is echt handig! Zo kom je gemakkelijk aan 20 mappen vol met e-mails en wat nou als je er precies eentje terug moet vinden van maanden geleden? Dat maakt het aanmaken van verschillende mappen weer erg gemakkelijk, want binnen een handomdraai heb jij je e-mail van maanden geleden terug gevonden!

Pak één zaak tegelijk aan

Veel dingen tegelijk doen kan leiden tot chaos. Probeer een stap terug te nemen en je te focussen op één ding tegelijk. Begin niet met je to-do list met de makkelijkste dingen maar met het belangrijkste. Voor je het weet ben je alweer door je to-do lijstje heen!

Take the lead

Vragen om hulp kan nooit kwaad, in feite is het de kwaliteit van een goede leider. Georganiseerde mensen weten wat het nodig heeft om een team goed aan het werk te krijgen net zo goed als het organiseren van objecten!

Alles heeft een plekje

Extreem georganiseerde mensen zullen voor alle benodigdheden een plekje hebben op het bureau of voor onderweg. Zo nodig dat alles overzichtelijk en vindbaar is. (Hiervoor Hebben wij ook deze Moleskine Toolbelt. Ideaal voor onderweg! https://writinggirl.nl/product/moleskine-toolbelt/

1-0d91Osd-800x800

Zet je alarm 15 minuten voor tijd

Je alarm 15 minuten zetten ,voor de werkelijke tijd dat je moet opstaan geeft je de tijd alles op je gemak te kunnen doen zonder dat je het huis verlaat in een complete chaos omdat je bijna te laat bent bij je afspraak!

Heb jij nog tips om georganiseerd te werk te gaan?

 

geschreven door : Chanice Kreukniet

Deel dit artikel:

« Terug naar overzicht