The Moleskine story

Geplaatst op 29 januari 2020

Het Moleskine notitieboekje is een klassieker: de afgelopen decennia werkt het klassieke zwarte notitieboekje met ivoorkleurige pagina’s en afgeronde hoeken vaak gebruikt door filosofen, creatievelingen, schrijvers en schilders. Pablo Picasso, Vincent van Gogh, Ernest Hemingway en Bruce Chatwin waren grote fans van het simpele rechthoekige boekje dat met een elastiek alle hersenspinsels, krabbels en aantekeningen keurig bij elkaar houdt. In de jaren tachtig verdween het notitieboekje dat Bruce Chatwin tot de Moleskine omgedoopt had, helemaal van het toneel en werden de laatste exemplaren schaars.

In 1997 bracht een eenvoudige fabriek in Milaan de Moleskine weer tot leven om de literaire traditie en creativiteit weer tot uiting te brengen. Tegenwoordig zweren de meest beroemde schrijvers, architecten, kunstenaars en andere creatieve liefhebbers bij hun Moleskine die nog altijd de geborgenheid uitstraalt. Moleskine is ondertussen uitgegroeid tot een merk gekenmerkt door hun vaak simpele en toch briljante eenvoud dat vele mensen wereldwijd aanspreekt. Notitieboeken voor de pro’s, journals, tassen,  schrijfwaren, leesaccessoires en allerlei soorten uitvoeringen in kleur en maten maken Moleskine bijzonder. Door met de digitalisering mee te gaan, combineert Moleskine op een innovatieve manier het schrijven op papier en digitalisering.

Mensen zijn altijd onderweg en juist voor die reizigers biedt Moleskine een ecosysteem van prachtig ontworpen gebruiksartikelen en services dat mindfullness inspireert, goede ideeën vormgeeft en bewaart en ontdekkingen stimuleert. Dit ecosysteem bevat ook fysieke en online ontmoetingsplaatsen zoals een aantal Moleskine café’s, een online magazine en myMoleskine online community waar mensen hun mooiste ideëen en kunst delen ter inspiratie voor anderen.

Workflow

Moleskine gelooft in de potentie van verbinding tussen analoog en digitaal. Inmiddels hebben vele gebruikers laten zien dat de combinatie tussen analoog en digitaal goed werkt. Moleskine+ is een ecosysteem dat smart tools en services ontwerpt om het creatieve proces en de productie te vereenvoudigen. Smart notebooks en de smart pens gekoppeld aan de app brengt direct de benodigde content naar de computer. Een correctie of wijziging? het is zo gefixed met Smart Writing van Moleskine.

Cultuur

Moleskine is een cultureel merk dat een verhaal vertelt. Een Moleskine product verbindt het erfgoed tussen kunst, literatuur en cultuur met de koper van het product, het is een beleving. Een Moleskine boekje is voor jezelf vaak een verzameling van herinneringen, een document met een mix van gedachten, projecten en content door de tijd heen, het vertelt een uniek verhaal over jou. Moleskine werkt ook samen met andere organisaties om zo een unieke blend of uitstraling te creëren, het zijn krachtige communicatiemiddelen. Let’s start telling your story together!

Sinds het begin verkoopt Writing Girl de pro collection van Moleskine en vele andere producten die gretig aftrek vinden. Vele liefhebbers zijn dol op het papiersoort, de eenvoud, de uitstraling, de ronde hoekjes van het ivoorkleurige papier en de extra pocket om briefjes of notities in te stoppen. Vaak wordt een Moleskine een document waar alles in zit, het beslaat soms al snel een jaar. Wij zijn benieuwd naar jullie verhalen met jullie ervaring over Moleskine, we willen weten wat het voor je betekent, of je er je belangrijkste hersenspinsels in kwijt kunt of dat je juist je notitieboekje netjes houdt voor je zakelijke ideeën of creativiteit. En waar koop jij je Moleskine het liefst? in een boekwinkel, een groot warenhuis of speur jij het internet af naar net dat ene aparte boekje of kleur? Deel je verhaal met ons, wij zijn dol op Moleskine stories! En heb je vragen? Mail ons dan op service@writinggirl.nl – wij hebben een enorme catalogus en kunnen alles bestellen (meestal duurt het dan even, maar we kunnen het wel!)

 

The Moleskine story

Deel dit artikel:

« Terug naar overzicht