5 tips om je ochtend energieker en efficiënter te beginnen!

Geplaatst op 12 september 2017

Wakker worden is toch al niet ons favoriete bezigheid en we zochten naar handige tips die echt werken om uit je bed te springen. Even extra snoozen, je outfit plannen of een online yoga sessie – zo doen onze collega’s dat! Vijf tips om je ochtend energieker en efficiënter te beginnen!

  1. Snooze – ‘Als m’n wekker naar mijn gevoel toch echt te vroeg af gaat, geef ik mezelf een kwartiertje extra snooze tijd om een outfit te bedenken. In plaats van 10 minuten voor mijn kast te dralen, verzin ik een leuke outfit en word ik vanzelf vrolijk,’ Liesbeth van Oord, account manager Rabobank.  
  2. Bewegen – Vriendin Ashley van De Kappers pakt het anders aan. ‘Ik ga gelijk mijn bed uit en doe een half uurtje een yoga online training. Die van Costa Rica Yoga Wake up heeft heerlijke muziek en zorgt er voor dat je ontzettend fijn wakker wordt. Na twintig minuten rekken en strekken kan ik de wereld weer aan.’
  3. Blijf offline. Lees geen emails, whatsapp of Facebook. Dit zijn enorme energiesuckers en kosten heel veel tijd. Mijn nieuwe motto is: email en alle berichten lees ik gewoon op kantoor, net als vroeger. Ik heb email en Facebook ook van mijn telefoon gegooid: probeer het maar eens, het levert je veel tijd op en achter je computer ben je sneller. 
  4. Koni Mari Concept. Ken jij het Koni Mari concept al? Dit betekent eigenlijk een opgeruimd huis geeft een opgeruimd gevoel. En het helpt in de ochtend! Een overzichtelijke kast geeft een goed gevoel om je dag te beginnen – misschien kun je al wat leuke setjes klaar hangen om zo uit de kast te trekken.
  5.  
  6. Water en zuurstof. Anouk, bewustzijns coach: ‘Om daadwerkelijk de energie door je lichaam te voelen stromen is ’s morgens gelijk een lauwwarm glas water met citroen drinken een goede firestarter en een douche ook. Water werkt vitaliserend waarvan je ook een beter humeur krijgt. Zuurstof zorgt voor helderheid in je hoofd dus adem zeker vijf keer diep in voor een open raam. Zet een lekker muziekje op dat je vrolijk maakt et voilà: voel je je gelijk een stuk beter!’
  7. Sjaals, wrap ups - warm! 

De gouden tip: 

Organiseer en denk vooruit. Wij vrouwen kunnen nu eenmaal tien dingen tegelijk dus maak gebruik van je talent. Zet je ontbijt vast klaar. De gouden tip van mijn moeder: ruim je afwasmachine ’s avonds uit voordat je naar bed gaat en zet de ontbijtbordjes enzovoorts alvast klaar. Zet hagelslag, het fruit en alles alvast op tafel: dat scheelt je zeeën van tijd en jij kunt rustig wakker worden met een kop thee/koffie. Alles draait om organiseren en vooruitdenken: zet alvast je tas klaar voor de volgende dag, denk vooruit wanneer er activiteiten voor de kinderen zijn, en een goede tip is ook de uit Amerika overgewaaide trend pre prepping op zondag. Je kookt als het ware vooruit en je bent er dan op dat moment even wat langer mee bezig maar een zee aan tijd dat je jezelf geeft! Bovendien heb je op die momenten wél de energie en zin waar het je ’s morgenvroeg aan ontbreekt: dubbele winst dus!

Schrijf voor jezelf op wat werkt en hoe jij je schema voor je ziet. Als je dit een paar weken achter elkaar doet, is het er als een patroon ingesleten en weet je niet beter of hoe je het vroeger hebt gedaan.

Schrijfoefening:

Hoe wil jij je ochtend starten?

Wat werkt voor jou?

Wat zou je nog graag willen doen?
Waarom doe je dat niet?

Wat verwacht je er van?

  

Ready to go- wat ben jij toch een powervrouw! 5 tips om je ochtend energieker en efficiënter te beginnen!

En heb jij nog tips waar we energie van krijgen en waar we wat van kunnen leren? Laat het hieronder achter, we helpen elkaar graag!

Deel dit artikel:

« Terug naar overzicht